Astrální cestování 2.část

7. listopadu 2005 v 13:34 | Marlitan - http://iglu.cz/marlitan |  Tajemství Astrálu
7. Uvolňování
Bez komentáře uvolnění je základní podmínkou astrálního cestování. Většina z vás si nyní pomyslí, že uvolnit se přece umí. Bohužel vás musím zklamat, stejně jako jsem si to myslel já ve svých začátcích, tak uvolnění opravdu nejste ani když se uvolníte. Klasické povrchní uvolnění, které mám nyní na mysli je takové, že uvolníte všechny končetiny a necháte je bezvládně viset. Nyní si však představte, že absolutní uvolnění je mnohem větší. Vaše povrchní uvolnění je pouze 5% až 15% z toho, jak až maximálně jste schopní se uvolnit. Já například vůbec nevnímám svoje končetiny, jako kdybych je neměl. Popíši zde několik metod, jak se řádně uvolnit, hned napoprvé se nedokážete uvolnit na maximum, s tréninkem to přijde po krátké době ( okolo týdnu ).
Lehněte si na postel na záda, mějte na sobě volný oděv. Ujistěte se, že vás v nejbližší době nebude nic rušit ( nenechte se oklamat rodinou, která vám bude tvrdit, že do toho pokoje opravdu nepůjde ). Začněte dýchat vaším obvyklým tempem, nepřepínejte se, dýchejte tak, jak jste normálně zvyklí a svůj dech jen pozorujte. Snažte se dýchat břichem nežli plícemi ( když nadechujete, vdechujte vzduch jakoby do břicha. Při normálním dechu se vám zvedá hruď, při tomto způsobu se vám bude fyzicky zvedat břicho. Nehledejte v tom žádnou vědu ani se neděste, jde o normální proces, na který jste zapomněli. Všichni malé děti takto dýchají, teprve v pozdějším věku začnou dýchat více hrudí. Je to otázka cviku. Zkuste to hned teď, při četbě těchto řádků, na 20 vteřin si zkuste dýchat břichem. Teď. Tak co, šlo to? Ani snad nepočítám s tím, že by ne. Pokud nejste zrovna spokojení, zkoušejte to příležitostně po celý zbytek dne) Vraťme se nyní k samotnému uvolňování. S každým nádechem takto uvolňujte své tělo. Představte si, že s každým nádechem by se část vaší hmotnosti propadla do země. Proveďte třeba takto 20 vdechů. Nyní zaměřte svůj pohled na nohy. S každým nádechem pociťujte, jak je vaše levá noha více a více uvolněná, po třech nadechnutích přejděte na další část těla. Postupujte v pořadí: Spodní část levé nohy, lýtkona levé noze, levé koleno, levé stehno, spodní část pravé nohy, pravé lýtko, pravé koleno, pravé stehno. Břicho, hruď, Zadek, spodní část zad, hodní část zad, trapézy, levou ruku od konečků prstů až po rameno, to samé s pravou rukou, krk, obličejové svalstvo ( s tím jsou největší problémy ). Nemínil jsem zde popsat to, že tento postup je jediný a správný, pořadí můžete zaměnit, ale dodržujte postup od zdola nahoru, cílem bylo popsat to, co mám na mysli. Pakliže je ještě nějaká část vašeho těla neuvolněná, vraťte se k ní a dokonale jí uvolněte. Nyní by jste měli být uvolněni tak, jak jste ještě nikdy při vědomí nebyly. Bohužel to ještě není to nejlepší uvolnění. Chvíli na nic nemyslete. Nyní si začněte představovat, že se k vám blíží modrý mrak ( modrá představuje uvolnění ), blíží se od nohou a pomalu vás začíná zahalovat. Myslete si, že jakmile zahalil vaše nohy, tak se tímž následkem dvakrát více uvolnily, než byly doposud. Oblak bude dále zahalovat vaše břicho, čím se jako po mávnutím kouzelného proutku uvolní mnohem více. Takto dojděte až k hlavě. Nyní jste řádně uvolněni. Častějším opakováním se zanedlouho uvolníte opravdu hodně.
Kvalitní uvolnění se nedá přesně slovy popsat, přesto se pokusím odhalit alespoň něco: například vaše nohy úplně přestanete vnímat, jako by jste je neměli, budou velmi lehké a zároveň velmi těžké a ztuhlé, nebudete vnímat chlad ani teplo, ba ani fyzickou podložku, na které spočívají vaše nohy. Možná, že ucítíte zvláštní pocit mravenčení, to je příznak, že jste na dobré cestě.
Vaše tělo však není na takovou "dávku" uvolnění zvyklé, proto se začne bránit a to tím způsobem, že vás začne něco svědit a vy budete mít veliké nucení se na tom místě podrbat. Bohužel je to vaše zákeřné podvědomí, které se snaží váš pokus překazit. Ve většině případů se mu to podaří. Vzdorujte tomuto popudu, vím jak je to těžké, ze začátku se mi to stávalo skoro pokaždé. Úspěšně jsem vzdoroval nutkání se podrbat, ale nakonec mě to dostalo.
8. Stav tranzu
Stav tranzu byste v učebnici psychologie našly jako stadium velmi hluboké hypnózy, málokdy dosažitelné. V této učebnici byste dál našli, že člověk se sám není schopen dostat do tranzu pomocí autohypnózy. Z vlastních zkušeností píší autoři takových knih o tom, že jako hypnotizéři dokázali naindukovat pouze hlubokou hypnózu, stav tranzu nikoli. Ovšem, pravda je taková, že jsou tací, kteří to dokážou usilovným tréninkem. Po motivaci se nemusíte dívat jen na mistry z východu. Toto dokáže většina astrálních cestovatelů. Je velice těžké tento stav popsat a popsat pocity, které máte, když v tranzu jste. Tělo pociťujete jako uvolněné a zároveň těžké a nepohyblivé. Jako kdyby jste byli zaliti do betonu a nemohli se hnout. Tento stav vám ze začátku může nahnat strach, mě ze začátku nahnal hodně. Vůbec nemůžete pohnout jakoukoli částí těla: nemůžete otevřít oči, v puse nemůžete hnout jazykem, prostě nic. Jednou jsem se vyděsil z přemýšlení, jestli vůbec dýchám. Dýchal jsem, dýchání v tuto chvíli zajišťuje vaše podvědomí, takže na takové věci vůbec nemyslete, ty by vás jen mohli připravit o tento stav. Zvuky kolem sebe vnímáte dlouze,protáhle a zanechávají ozvěnu. Mimoto slyšíte po celou dobu jakési hučení, občas se do toho vmísí jakési "zkraty". Popsal bych je jako rychlý bzučivý zvuk. ( tohle jsem udělal, aby jste si udělali představu: zvuk.zip) Když jste ve stavu tranzu, můžete vše, co chcete. Stačí na to jen pomyslet. Chcete slyšet na dálku? Stačí jen pomyslet na vašeho kamaráda s tímto úmyslem a hned uslyšíte, o čem v této chvíli mluví. Chcete vidět do budoucnosti? Stačí na to jen pomyslet a budete mít vizi. ( Nejčastěji uvidíte války, které jsou prodchnuty velkou energií ) Je zde opravdu mnoho možností. Samozřejmě nám jde o astrální cestování. Jakmile jste v tranzu, stačí pomyslet na to, že chcete ven z těla, a během okamžiku ho opustíte. ( u mě je to skoro pokaždé ) Výhodné je, a co doporučuji, naučit se dostat se do tranzu. Je to těžké a já to bohužel neumím tak, jak bych chtěl. Většinou se v něm octnu spontálně po nějaké době, co se uvolním. Jsou ovšem metody, je jich víc, všechny závislé na principu klesání. Když jste ve stavu uvolnění, představte si dlouhou šachtu, která vede kamsi do země. V oné šachtě je dlouhý kovový žebřík. Vstupte na něj a začněte slézat dolů. Představujte si, jako kdyby jste po onom žebříku opravdu klesali. Viďte každou příčku, které se přidržujete. Snažte se pociťovat, jak se kolem vás stále stmívá, když lezete hlouběji. Další je oblíbená metoda psychologů, při ní jdete ze schodů, stále níž a níž, s každým krokem musíte cítit, že jste hlouběji ve své mysli, mít pocit, že se propadáte sami do sebe. Kdo jste četl nějaké knihy o autohypnóze, jistě v tomto spatřujete určitou podobnost. Je to založeno na stejném principu, kdy s postupním snižováním klesá hladina vln v mozku. Neuvádím zde nějaké mohutné podrobnosti.
9. Umění imaginace
Slovo imaginace můžeme slýchávat docela často, je převzaté z angličtiny ( to imagine=představovat si ). Ve všech návodech na astrální cestování je kladen důraz na imaginaci, čili představování si určitých dějů, nebo věcí. Není to nejlehčí, občas jste dle návodů vyzváni představovat si věci, které vyžadují mnoho úsilí. Pokud patříte mezi lidi, kteří často sní, občas i s otevřenýma očima, jste skoro za vodou. Pokud ovšem k takovým lidem nepatříte, musíte se cvičit. Nechce se po vás, aby jste se uvolnili, sedli si … atd. Jde o to vmísit imaginaci do svého života, aby se na čas stala jeho součástí. Když například jedete autobusem, představujte si žlutou podlahu, nezírejte na ní a nehledejte něco žlutého, ona podlaha je ve skutečnosti šedivá. Vy jí však viďte jako žlutou ( můžete použít klidně jinou barvu ). Koukejte se například z okna, ale přitom stále vězte, že ona podlaha je žlutá. Jakkoli lehké se to zdá, tak pro některé lidi to neplatí. Přikročme k dalšímu kroku. Z představování si žluté podlahy nic nemáte. Buďte trochu zlomyslní a představujte si úplně jiné věci. Nechci vám podávat výčet, co vše si můžete představovat. Záleží to jen na vaší individualitě. Můžete například sedět na lavičce v parku, jelikož je zima a sníh, tak si představujte okolo sebe rozkvetlé květiny. To je statická imaginace, objekty vytvářené v naší mysli se nehýbou. Při pohybové imaginaci si představte kolem sebe poletovat motýly. Je to těžké? Povolme však uzdu fantazii a s končeme s představováním si mírumilovných věcí. Předkládám jen to, co občas dělám já. Jedu si takhle unavený v tramvaji. Když v tom se přižene stará důchodkyně mávajíc deštníkem nad hlavou, ať jí pustím sednout. Vzhledem k tomu, že nechci vyvolávat konflikty, tak jí pustim sednout. Pak jen následujou moje drastické imaginační cvičení: "Stařeně začínají hořet vlasy, oheň se dál rozšiřuje a stařena je zaživa spalována. Ke všemu jí ještě upadne ruka. Aby toho nebylo konec, tak jí exploduje hlava a krev dopadne na člověka, který sedí před ní…" Tím vás však nechci navádět.
10. Metody opouštění těla
Je opravdu mnoho metod, jak opustit svoje tělo, všechna z nich používají imaginaci, čili představování si. Rozdělil jsem ony metody na přímé, nepřímé a zvláštní. Přímé jsou takové, že si imaginací navozujete vibrace, které vám umožní opustit tělo. Nepřímé též používají imaginaci, avšak ten druh, že si představujete svoje astrální tělo, do kterého pak přenesete mysl. Zvláštní jsou všechny ostatní druhy.
Přímé metody:
  • Lehněte si, zavřete oči a úplně se uvolněte ( toto již dále nebudu vypisovat, pro všechna následující metody to samozřejmě platí ). Představte si, že jste odděleni od těla a ležíte dále ve svém těle. Představte si, že vaše tělo vibruje pomalu a astrální o trochu rychleji. Představte si, že vibrace, které procházejí vaším astrálním tělem můžete cítit, jako kdyby jste stáli před obrovitými reproduktory vysokými jako vy. Dále si představte, že se vibrace astrálního těla zvyšují a narůstají. Toto cvičení opravdu může navodit vibrace, pomocí kterých se dostanete ven z těla.
  • Představte si, že se díváte do nesmírně hluboké studně. Lezete na její okraj a skočíte do ní. Padáte hlavou dolů. Jak takto letíte volným pádem, sledujete přibližující se dno studně. Snažte se představit si pocit padání se všemi detaily. Nechte se tím pocitem unést. Podaří-li se vám to budete doslova "vyhozeni" ze svého fyzického těla.
  • Představte si černou skříňku velkou asi 7,5 cm ve vzdálenosti asi 90 cm před vámi v úrovni očí a trochu nalevo. Podržte si tento obraz asi 30 sekund. Poté si představte stejně veliký šedivý oblak, napravo od skříňky. Oblak nemá přesný tvar, ale je spíše vyšší, nežli širší. Podržte si tyto dva útvary vedle sebe dalších 30 sekund. Nyní si představte paprsek světla, jak vychází ze skříňky a pomalu přechází k šedivému oblaku. Když se ho dotkne, naplní jej světlem. Pocítíte-li přitom nějaké zvláštní vjemy, nevšímejte si jich. Autor této metody píše, že během této imaginace ucítil ostrý pocit podél páteře, pokusil se přitom hodit dozadu, aby to přešlo. Místo toho se pohnulo jeho astrální tělo a on byl venku.
  • Pokuste se určit místo, kde se nachází vaše vědomí, je to mezi očima? Či snad uprostřed hlavy? Ať je kdekoli, pokuste si představit na onom místě světelný bod. Udržte toto mínění světelného bodu několik minut. Světelný bod nemusí mít žádný předepsaný tvar, záleží na vás. Nyní si představte, jak onen světelný bod klesá dolů, do spodní části mozku. Pomalu jej přemísťujte asi o 10 cm níže, pak jím pomalu pohybujte do původní polohy. Celé to několikrát opakujte. To navozuje vibrace, které vás dostanou ven z těla.
  • Co možná nejživěji si představte, že slyšíte nějaký bzučivý zvuk v hlavě. Představte si, že bzukot je zpočátku velmi tichý, ale postupně začne nabývat na síle. Jak bzukot sílí, indukuje ve vás vibraci. Jak zvuk sílí, tak sílí i vibrace, které se zesílí natolik, že vás vyhodí z těla.
  • Představte si malou černou kuličku, která se vznáší v prostoru nad vaším čelem, asi tak ve vzdálenosti půl metru. Představte si, že se kulička začíná pomalu přibližovat k vašemu čelu, zároveň se začíná elektrizovat tak, že kolem ní můžete vidět malé blesky. Vzniklé výboje na kuličce vydávají bzučivý zvuk. Snažte se toto silné elektrické pole i pociťovat. Jak se kulička stále blíží, cítíte zvětšující se napětí, bzučivý zvuk nabývá na intenzitě a stále sílí. Kulička se zastaví asi 2 cm od vašeho čela, začne se pohybovat směrem k nohám a zpět. Během toho ve vás začnou vznikat vibrace v místě, nad kterým kulička zrovna bude, tyto vibrace budou stále sílit, i když se kulička přesune jinam. Toto by mělo navodit vibrace, které vás dostanou ven z těla.
Nyní jsou na řadě nepřímé metody. Jedná se o složitější vizualizace, bohužel je těžké si mnohé věci představit.
  • Lehněte si na postel a uvolněte se. Představte si, že jste již opustili svoje tělo, ale vaše vědomí je v těle fyzickém. Skrz zavřené oči si představujte, jak se ve vzdálenosti asi 20 cm nad vámi vznáší vaše astrální tělo. Představujte si ho do nejmenších detailů, vlasy, tváře, oči, prostě vše do nejmenších detailů ( je to velice těžké, kvůli té složitosti to ani moc nezkouším ). Když jste si jisti, že se nad vámi vznáší vaše absolutně přesná kopie - astrální tělo, přeneste do něj své vědomí. Tím se vlastně dostanete do imaginárního astrálního těla, které se v tu chvíli stane tělem astrálním.Jste venku, toť vše.
Nyní se ještě zmíním o zvláštních metodách, které se nedají nikam zařadit:
  • Zvukové indukování. V moderní době si lidé vše usnadňují, proto si vyrobili psychowalkmany. Já jsem se s žádným ještě nesetkal, avšak vím, na jakém principu pracují. Jde o to, že jsou ze sluchátek vypouštěny stereozvuky, které mění frekvenci vaší mozkové aktivity. Pravděpodobně jste slyšeli o oněch 4 stavech: Delta - 0,1 až 3 Hz - Hluboký bezesný spánek, bez Rem, stav tranzu. Theta - 3 až 7 Hz, snění, inspirace. Alfa - 7 až 13Hz stav relaxace, klidné hypnózy, aktivního učení. Beta 13 až 30 Hz normální stav bdělosti. Úkolem těchto přístrojů je měnit mozkové vlny, abyste se dostali do žádaného stavu ( theta - usnuly, alfa - učili se … ). Jsou ovšem známy frekvence, které slouží k určitému účelu. K našemu astrálnímu cestování jsou vhodné: 6,3 Hz, hned na to 7 Hz, 63 Hz. Ještě jsem to netestoval a ani jsem neměl příležitost, ale včera jsem sehnal program "BrainWave generator", který slouží ke stejnému účelu. Můžete si ho stáhnout.
  • Další metoda, která se nedá nikam zařadit je ta, kterou používám já - viz dále
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Gerry Gerry | 22. srpna 2006 v 19:57 | Reagovat

Mám mít při uvolňování oči votevřený nebo ne?

2 Dick Mad Dick Mad | E-mail | Web | 2. září 2006 v 11:28 | Reagovat

Určitě je měj zavřené :)

3 Daimond Daimond | 27. srpna 2008 v 16:58 | Reagovat

Ten text si nenapsal ty ale jenom si ho zkopiroval z marlitanovo stranek o astralnim cestovani.Si ubozak

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama